Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

05 september 2009

Morning!

Photobucket
Gäääääsp!



Är jättetrött men kan inte sova!
Det är för mycket som snurrar i mitt huvud och det går inte att koppla bort (hur mycket jag än försöker)
Vet ju inte alls vad som kommer att hända med mig nu, vem vill anställa någon som är sjuk, vill inte springa på soc (tyvärr nödvändigt om ingen annan lösning finns) kommer jag att orka?

Självklart löser det sig på något sätt som mina nära och kära säger, men på vilken bekostnad då? Jo familjen och min egen vardag förstås.
Jag kommer bara att orka jobba och sen måste jag sova resten av tiden om ens det kommer att fungera.

*suck* Jäääääääääää*la Förnedringskassan, varför sparka på dom som redan ligger.

Läste i går i Aftonbladet att dom nu skulle öronmärka 17 MILJARDER till att få ut sjuka i arbetslivet ??????????????????????????????????????????????????????????
Varför inte låta oss sjuka vara sjuka och lägga dom pengarna på FRISKA som VILL jobba istället.
Hade jag kunnat jobba så hade jag gjort det (utan FK ´s hjälp) jag är inte intelligensbefriad!!!!!

Nä jag vet inte vad dom vill med detta när dom utförsäkrar väldigt sjuka människor, ett exempel är en farfar till sonens kompis som är jättedålig i KOL har jättesvårt att andas. Han skulle dom också utförsäkra och då ska han ändå gå i pension i maj nästa år. hans läkare gick i taket och ringde FK nu har han fått "dispens" året ut ?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad håller dom på med??????????????????????
Nä jag är så jävla irriterad så att jag snart kokar, var håller Sverige på att ta vägen??????????

Nu ska jag försöka att inte stressa upp mig mer (lättare sagt än gjort)

Ska nog göra mig lite kaffe och se om jag piggnar till eller om jag ska krypa ner i sängen igen. Kroppen är skittrött men hjärnan är helt speedad.

Älsklingen stack iväg för en halvtimme sen han och några till skulle iväg på Fisketävling, jag åker kanske dit sen.

Känns som om jag har en "GNÄLLBLOGG" just nu men vill ni inte läsa så låter man bara bli, jag måste få ur mig allt på något sätt och då är bloggandet det perfekta.(för min egen skull)
Annars kommer jag nog att explodera eller driva mina nära och kära till vansinne.

Lilla kaffebryggaren nu kommer jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Önskar er alla en underbar helg!

Tjing/Fnuttisen med hela hjärnan full!
Photobucket


Photobucket

1 kommentar:

  1. Men det är väl det som bloggen är till för, att FÅ gnälla av sig och som du säger, passar det inte, så behöver man ju inte läsa:O)

    ja, det är ofattbart hur FK tänker...
    Jag är lycklig som kan jobba ff...
    kramiz Kin@

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!