Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

07 september 2009

Ny vecka!

Photobucket

Ja då sitter jag här igen, har redan varit vaken i 2 timmar. Är sååååååå trött men hjärnspökena låter mig inte sova. Så mycket tankar på en gång!

Har fått i mig lite kaffe och en macka och en liten värkis då kroppen inte riktigt vill.
Har läst lite bloggar och nyheter som vanligt så nu ska jag ut på morgonkissen med Africa.

Återkommer strax.....................Så nu är jag tillbaka (25 minuter senare)

Helgen har varit lugn, i lördags fiskade ju särbon och sen fortsatte dom vidare med lite festande för att fira fisket. Så på eftermiddagen fick jag hämta hem gubben som var bra rund under fötterna *fniss* (kan säga att utav den fyllan blev det en 2 dagars baksmälla, han mådde fortfarande dåligt i morse) :-)
Undrar hur många gånger under gårdagen som jag hörde mantrat "aldrig mer, aldrig mer"

Jag hade själv en liten fadäs i köket i går som fick mig att vilja göra Harikiri (stavas det så?)

Hade köttfärssås över sen i torsdags och fick för mig att jag skulle göra en köttfärspaj och en ost o skinkpaj också när jag ändå höll på.
Skulle förbereda pajdegen och hällde i allt i en skål, då kom älsklingen och frågade om jag inte hade någon matberedare att knåda degen i istället.(för att skona mina värkande händer)., Har en gammal en som står i skåpet hällde i allt och ja jag kan säga så här det var mjöl i hela köket vet inte riktigt hur jag lyckades.
Hade jag gjort degen för hand som var tänkt från början så hade jag sluppit städa HELA köket. Sen efter det gick allt åt helvete, tappade saker, spillde ut saker, osv...........Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Igår åkte svärisarna tillbaka till Spanien så hemmadottern flyttade ner där och särbon bor nu hos mig.

Blev en hel del att bära (jag bar nästan inget, var bara chaufför) men lite bar jag.
Så det talar min kropp om idag att jag gjorde heeeelt fel (den började redan igår kväll faktiskt)

Så nu ska vi en snabbis till IKEA idag och köpa lite sängkläder då dottern köpt en ny säng som blir levererad i eftermiddag.
Annars finns ju allt i lägenheten, säng finns också men hon köpte en 180 säng istället gott om plats för hundar och "karlar" *fniss*

Nä nu ska jag försöka lägga mig (om det går) 1 timme eller så innan vi ska iväg .

Tjing/Fnuttisen skittrött!!


Photobucket

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på dig! Hoppas att det löser sig med allt och att du hittar din tappade gnista.

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  2. Glömde säga i min senaste kommentar att jag tycker din blogg är så superfin, du har verkligen lyckats med designen...

    Hoppas du kunde sova en stund

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!