Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

25 december 2009

Inte sant! (långt)

Photobucket
Vaknade igår morse med en lättare förkylning ju längre dagen gick ju sämre mådde jag. Så nu sitter jag här och mår skit, täppt i näsan (kan inte ta spray) ont i kroppen, kill i halsen. *snörvel*

Kvällen före julafton var jag och barnen hem till mamma & pappa för ett litet julbord.
Självklart blev vi proppmätta, så mycket att jag knappt kunde andas faktiskt.
Vi hade det trevligt med mycket skratt.
Gick sen hem till min sjuka älskling som är förkyld och det vet ni väl hur det är när en karl är riktigt förkyld, Suck, pust, stön och gnäll för att inte snacka om allt överdrivet snörvlande. kenyit

På natten vid 2-tiden ringde sonen mig som hade träffat några kompisar och frågade mig om jag kunde möta honom. Han hade skojat med kompisarna och mulat varandra men råkade halka och slog i huvudet och under snön där han ramlade låg det en sten. Så när han ringde kände han sig vimmelkantig och var rädd för att svimma.
Han hade världens bula + att han blödde lite men det var bara avskalad hud. Så det blev till att ställa alarmet på mobilen 1 gång i timmen och väcka honom.
Han har haft huvudvärk ända sen dess och jag väckte honom nu och han har ont fortfarande. Har koll på det så får vi se, går inte värken över tills i morgon ringer jag sjukvårdsupplysningen. Han mår inte illa och är inte omtöcknad så vi väntar och ser.

Julafton:
Gick upp vid halv 9 lagom trött efter alla uppvaknande för att väcka Tim. Griljerade då skinkan och älsklingen åkte iväg för att köpa julklapp till mig.love
Sen röjde jag undan lite, dammsög och körde en "fusktork" på golven.

Vid 12-tiden kom döttrarna och svärsonen och vi tog en skinkmacka eller 2. Sen öppnade vi lite julklappar och snackade lite. Uppsaladottern med sambo var tvugna att gå vid 2 då dom skulle tillbaka till Uppsala för att fira med hans familj på kvällen.

För oss var det heeeelt OK då vi inte var "fit for fight" så att säga gile

Vi vågade vägra julmat igår då vi åt det i onsdags skulle ha ätit det i dag hos bonusdottern (åker inte dit för förkylningen) så vi bestämde oss för "vanlig" mat.
Det blev fläskkotlett, potatisgratäng och bearnaissås.

(ser inte så gott ut kanske men det var det)

Resten av kvällen spenderades sen i soffan zappandes mellan alla jä*la repriser.

Har sovit skitdåligt i natt tvärtäppt snustorr i mun och hals så nu sitter jag här och tycker synd om mig själv och småskrattar lite åt våran "underbara" jul. Ja just det år 2009 existerar ju fortfarande och det året kommer vi att komma ihåg lääääänge med alla bedrövelser. Så det här var väl ett bra avslut att stoppa i den mappen.
Nä just det året är inte slut än så vi ska inte ropa hej än.

Den här dagen kommer också att gå i lugnets tecken och en massa jä*la repriser. Men annars är det bra peace

Tjing/Fnuttisen en otursam en!

Önskar er en God fortsättning på Julhelgen!
Photobucket

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Reklam och Spam undanbedes!