Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

07 januari 2010

Äntligen!

Då var det äntligen klart, ja det har varit det ett par timmar men jag var tvungen att äta lite och försöka räta ut min ömma rygg. Sitta på golvet lite framåtlutad i många timmar är ingen höjdare för en redan trasig rygg.

Men nu till det viktiga........det blev 3 små töser *woohooooooo*



Det var en lång väntan som till slut gav ett underbart resultat.
Africa var så duktig och kämpade på.

Den första valpen en tik föddes kl15:15 med en vikt på 96gr
Nästa valp en tik föddes kl15:50 med en vikt på 102gr
Sen tog det tid vi väntade och väntade, blev lite oroliga och Africa blev tröttare och tröttare samt mer och mer desperat.
Det gick så långt att Sofie ringde Ulltuna för att förbereda vår ankomst. Men då helt plötsligt när hon satt i telefonen såg jag att Africa slickade frenetiskt mot baken och tänkte men gud vad hon slaskar med valparna......då låg hon där helt plötsligt.
Sista tjejen behagade dyka upp kl17:45 med en vikt på 120gr.

Nu har vi ätit, rastat alla hundar inklusive Africa som var snabbast in såklart. sengihnampakgigi

Nu blir det till att vila ryggen och ladda batterierna för det är en ny dag imorgon och allt det vardagliga tar vid igen.

Kommer att stanna här i Uppsala till på lördag gosa lite med Africa och valparna sen får jag nog bege mig mot huvudstaden igen.

Nä nu ska jag läsa lite bloggar och nyheter efter det stänger jag locket på den här apparaten och kryper ner i säng.

Natti Natti!

Tjingelingen/Fnuttisen en STOLT "mormor"!
Photobucket

3 kommentarer:

  1. Härligt att allt gick så bra,

    Hmm... orkar inte logga om

    SvaraRadera
  2. Men så söta :-D O va skönt att de fick bra till slut!! =) Gosa lite extra från mig med :)

    Kramar

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!