Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

12 februari 2010

Glasögon!

pa170007_1161094649

Hämtade mina 2 par nya glasögon idag. Lite ovant bara då dessa är progressiva, känns som om jag går på en gungande båt. Men det tar väl ett tag innan hjärnan vänjer sig och man lär sig hur glasögonen fungerar och hur man ska läsa med dom. När dom är progressiva är dom lite suddiga i kanterna så det blir till att lära sig vrida på huvudet mer då fokuset sitter mest i glasögats mitt.

Fredag igen och helgen är här, ännu en vecka närmre tills Africa o valpen kommer hem….läääängtar!

Sonen ska jobba hela helgen f.o.m ikväll, han ska jobba fre+lörd kväll/natt och söndagkväll.

Jag hoppas att allt ska gå bra för honom så att han kan gå upp i mer timmar. Han är otroligt nöjd och glad själv.

Just nu har vi det lite jobbigt i familjen med en som är sjuk men jag vill inte skriva vem och vad det är förrän vi fått besked. Så vi sover lite dåligt just nu med tankar som bara maler hela tiden. Men man ska inte måla fan på väggen!

Nä nu ska här hängas lite tvätt och så ska jag börja förbereda kvällsmaten. Har lagt fläskytterfilé i marinad och till det blir det egen kyftpotatis med en ädelostsås till *mums*

Ställde mig på vågen i morse och hade gått ner 1,3kg sen i måndags, så det ska bli intressant och se vad den visar på måndag. JIPPIE!!!!             

CAQ2R0WLCAC75WV0CAF7Q735CASFCYKRCAFQPABNCAQYMODACADJZ9PHCA6YD1SFCAYVIWCJCAXDRXRUCA9TDOX5CAOART4CCA53SX7RCAH0IVGZCA55397ECAHE2BUHCAX31DXRCAHO0L1NCA4UW4ZZ                

Går åt rätt håll i alla fall.

 

Önskar dig en trevlig fredagskväll o helg!

Tjingeling/Fnuttisen med gungeligung!

helg

Photobucket

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Jag har också gått ner något sådant den här veckan men det var iofs innan jag var på fest igår :-). Jag tänkte börja på måndag att lägga in veckans viktminskning i bloggen (om det nu blir någon) som en sporre.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt att de visar neråt på vågen! =) Grattis!

    Vad är de för jobb Tim ahr fått?

    Hoppas ni mår bra allihop <3

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!