Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

10 februari 2010

Lill-Lördag igen!

Har precis varit ute på en promenad och det är svinkallt fastän termometern “bara” visar –2 grader.

Det är en sån där kyla som kryper ända in i märgen.

Vill ha värme NU!

ba13286b159db8bf09350a619145403b

Glömde berätta igår om vårat lilla mirakel Kenall som föddes som den minsta valpen i Chinas kull på endast 75gr.

Hon har varit seg och stark ända från början men tyvärr lite rosslig då mjölken hon åt kom upp i näsan ibland för att sen bli en infektion.

Sofie åkte med henne till veterinären i söndagskväll och det visade sig då att hon hade lunginflammation. Dom var inte positiva där men då känner dom inte min dotter. Nu 3 dagar senare mår hon bättre, har gått upp massor i vikt och rosslar mindre. Tack gode gud för penicillin!

f84f90c243f4ec1d96051e3230a75ff7

Solen försöker titta fram här lite nu så jag försvinner nog ut en stund till (med ännu mer kläder) och försöker ladda batterierna lite.

Tjingpling/Fnuttisen suktandes efter sommaren!


Photobucket

2 kommentarer:

  1. Jag ska inte ha hund... jag ska inte ha hund... jag ska inte ha hund... jag ska.......

    Inte än.

    SvaraRadera
  2. Å vilken tur att hon verkar vara bättre nu. Det är bra att ha en envis dotter :-)
    Dom som är minst i kullen brukar bli tuffast i slutändan ;-)

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!