Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

09 februari 2010

Rejäl uppdatering!

Dagarna bara svischar förbi och jag står där dum som ett fån och undrar vad som hände.gile

Självklart fick papsen ordning på bilen och tisdagen den 26/1 åkte jag mot Uppsala sent på kvällen.

China hade då börjat flacka i tempen och vi trodde att det nog skulle hända något inom ett par dagar. Såååååååå fel vi hade hon höll oss på halster ända till lördagskvällen då vi märkte en markant skillnad på hennes beteende. På söndagsmorgonen var tempen äntligen låg med resultat.
Vi väntade heeeela söndagen och en bit in på natten men sen så satte det fart och det med besked.
På 2 timmar föddes det 5 valpar, 3 honor och 2 hanar, vi var i chock....sååå många!!!!
Det vanligaste antal valpar i en kull av den här rasen brukar ligga på 2-3st.
Hon var så duktig för att vara hennes första kull.



Africas valpar har nu blivit 4 veckor och det har blivit fart på dom....sååååå söta.
Vi har bestämt att när Africa kommer hem så ska hon ha en av sina valpar med sig hem som ska bo här med oss. Vi vet inte idags läget vem det blir men det står mellan Lillis o Mellis.
Men det där vet vi inte än förrän om ett par veckor måste se hur dom utvecklar sig. Jag hoppas på Lillis för jag har fastnat för henne men då måste hon växa på sig ordentligt för att passa i kenneln med allt vad det innebär.
Goooooo Lillis ät upp dig nu ordentligt!!!


Africas valpar+ adoptiv chihuahuan!




Så nu blir det massor med planering tills dom båda kommer hem.

En glad nyhet till är att Tim har äntligen fått ett jobb, inte på heltid än men vartefter han lär sig kommer han att få gå upp i tid. JIPPIE!!!!!!
Är sååå skönt att se ett leende på hans läppar igen för han höll nästan på att klappa ihop ett tag.

Har nu också tagit tag i min kropp jag mååååste gå ner i vikt för att åtminstone bli lite smärtfri, som det är nu är jag i smärtans våld. Vill att snön ska försvinna så jag kan promenera för nu får jag alldeles för ont då jag spänner mig hela tiden. Men jag ser POSITIVT på framtiden!

Det var en liten uppdatering i alla fall, har säkert glömt en massa men då får jag informera om det i ett nytt inlägg. sengihnampakgigi

Tjingeling/Fnuttisen lite på efterkälken! (känns det som)


Photobucket

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt med en uppdatering från dig! Jag saknar dig när du håller dig borta härifrån :-).

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!