Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

09 september 2009

Kunde ha gått illa!

Precis efter jag skrivit förra inlägget och hade tänkt fixa rummet så ringde telefonen.

Det var ett "sånt där" gulpsamtal som man gärna inte vill ha. Älsklingens chef var i luren och bad mig sätta mig ner, det hann fara massa otäcka tankar i huvudet.

Tommy hade råkat ut för en arbetsplatsolycka, han höll på att måla en fasad på ett hus och stod i en skylift bra många meter upp i luften (vi pratar 6-8m) och den välter med honom i.

När jag pratade med "chefen" så höll ambulanspersonalen på med honom för färd mot sjukhuset. Mitt i fallet hade han ju förstås hinken med färg i liften som rann ut över honom, dom var tvungna att klippa av allting.
Dom lade han på en sån där madrass som pumpar upp sig som ett korvbröd runt honom. Han hade jätteont i axeln, sidan, nacken och ryggen + att han blödde i ansiktet.
Det kom en akutbil också med läkare som pumpade i honom morfin.

Fick sen reda på att dom skulle till Karolinska i Solna så jag hoppade in i bilen och åkte dit, Tim följde med.
När vi kom fram fick vi vänta i ett mysigt anhörigrum med soffa o Tv då älsklingen fortfaranda var i Traumarummet och gick igenom alla undersökningar, röntgen, magnetröntgen mm.

Fick sen träffa honom då han kom till en så kallad Akut vårdavdelning. Summan av kardemumman blev, ett överarmsbrott, 3 revbensfrakturer och en trasig kota (L2) men den gör man inget åt men det gör jävligt ont + skrapsår eller ett jack i ansiktet (vet inte då det sitter ett plåster på kinden)
Först tänkte dom operera armen idag men nu ska dom vänta tills i morgon och se.
STACKARS älsklingen! (som haaaaaatar sjukhus)

Så nu är det bara vänta och se och jag hoppas att han slipper ha för ont (fullproppad med morfin men ändå inte smärtfri)

Photobucket


Tjing/Fnuttisen en orolig gumma!
Photobucket

3 kommentarer:

  1. Åh bevare mig väl! Jag blir alldeles svimfärdig. Det där var min stora fasa när jag var ihop med exet som är konstruktionssmed.

    Hälsa Tommy så mycket & tur att det trots allt inte slutade ännu värre.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch och usch och fy så obehagligt ! Och vilken tur att det gick så pass bra ändå...

    ***
    KRAAAM EVA

    SvaraRadera
  3. Men fy så hemskt! Stackars er. jag vet inte vad jag ska skriva, för inte kan jag föstå hur hemskt det verkligen är, även fast jag förstår att det är jättehemskt. Sånt är förstår man inte förrän man själv drabbas. jag håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande i alla fall.
    Styrkekramar!

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!