Alla bilder är klickbara så att du kan se en större bild. Bilderna är mina privata och upphovsrättsskyddade.

31 december 2009

Mina älskade döttrar!

Photobucket

Gårdagen var en rätt så fullspäckad dag, inte planerat men det blev så.

Morgonpromenaderna gick av stapeln som vanligt och sen var det dags att möta upp min pappa.
Han skulle kolla min bil via uteslutningsmetoden varför mina vindrutetorkare inte fungerar.
Jag har ju inte startar bilen något sen julafton då vi varit sjuka så jag säger bara ett ord SNÖKLISTER........det var vad min bil var täckt med.
Höll på i en halvtimme tror jag att komma åt rutorna, bilen fick gå under tiden.
Det satt som ett 10cm tjockt berg och jag fick slita.

Till slut kom jag iväg och vi möttes upp i centrum och åkte ner i Statoils garage.
Nu vet vi att det inte är fel på vindrutetorkarmotorn i alla fall (skönt då det inte är en billig historia) utan det är troligtvis något sorts motstånd? som pajat.
Tack papsen för hjälpen!

Handlade lite efter det och åkte sen hem och käkade lite lätt lunch.

Pratade sen med min ena dotter om att ev låna pengar av henne till att köpa en tvättmaskin på rean (i min tvättstuga finns det aldrig några tider om man inte bokar 2 veckor i förväg)

Då säger hon att hon och min andra dotter köper den till mig.......förstår ni hur glad jag blev.........underbaraste döttrar.

Så det blev till att hoppa in i bilen åka till Expert där jag sett den och hoppas att den fanns på lager...............DET GJORDE DEN!!!!! sengihnampakgigi

Så nu har jag en ny fin tvättmaskin ståendes inne på lilla toan.



Tack ännu en gång mina underbara tjejer!

När vi kom hem så installera vi maskinen och jag körde en "provtvätt" och det gick sååååå bra så.

Sen gick jag ner i tvättstugan.......jaaaa jag hade ju bokat för 2 veckor sen och hade värsta tvättberget så det var bara att krypa till korset och gå dit, men nu är allt rent och framförallt TORRT!

Så från och med nu blir det min lilla pärla här hemma som ska användas, tvättstugan får bara ett besök i månaden nu för att tvätta sängkläder.

Behöver jag säga att jag var heeeelt slut och kroppen värkte när jag var klar vid 10-tiden.

Natten har varit en plåga med massor av värk men det visste jag ju efter den arbetsamma (för kroppen) gårdagen.

Idag ska jag sätta mig med beskrivningen på vår nya dekoder som jag hämtade igår, vi har uppgraderat till en inspelningsbar. Våran video har ju sagt upp sig och ibland krockar faktiskt program man vill se.

Nyårskvällen ska vi fira med hemma hos våra goda vänner Bosse &Helena.

Så om jag inte hinner in här något mer i dag så önskar jag alla mina bloggläsare ett GOTT NYTT ÅR!!!!!!! (hoppas 2010 blir ett bättre år än det här skitåret)



Tjing/Fnuttisen over and out!
Photobucket




2 kommentarer:

  1. Jag ska också fira med era goda vänner så: See you later, babe!

    SvaraRadera
  2. Du har då världens bästa döttrar <3 Fast de visste jag ju redan ;) Dom har hjärta av guld o du ahr gjort ett riktigt bra jobb där!! *kraam*

    SvaraRadera

Reklam och Spam undanbedes!